TRUDNE PYTANIA I ODPOWIEDZI (FAQ)


  • Jak aktywować powiadomienie o rezerwacji na telefon komórkowy ?
    Aktywacji dokonuje na nasze życzenie pracownik biblioteki.

  • Ile czasu od chwili powiadomienia oczekuje pozycja w bibliotece ?
    Czytelnik po otrzymaniu powiadomienia (sms/email) będzie miał 2 dni na wypożyczenie zarezerwowanej pozycji. Jeżeli w tym terminie nie zgłosi się do biblioteki, rezerwacja ulegnie automatycznie skasowaniu.

    Placówki biblioteczne nie będą telefonicznie informowały o rezerwacjach - czytelnicy którzy nie dokonali aktywacji sms/email bedą zobowiązani dowiadywać się (osobiście lub telefonicznie) czy zamówiona pozycja jest do odbioru. W ich przypadku termin również wynosi 3 dni.

  • Mam kartę biblioteczną ale nie otrzymałem PIN-u jak można go uzyskać ?
    Na karcie bibliotecznej znajdują się dwie liczby. Pierwsza sześciocyfrowa jest numerem karty, druga dziewięciocyfrowa właśnie PIN-em. Przykładowo na karcie mamy nadrukowane: NR. 000011 --- 222233334. Numer karty to 11, PIN - 222233334. W przypadku logowania na stronie internetowej nie jest konieczne wpisywanie zer poprzedzających właściwy numer karty.

  • Czy można aktywować na jeden telefon komórkowy więcej niż jedno konto biblioteczne ?
    Niestety taka operacja nie jest możliwa. System powiązuje numer telefonu tylko z jedną kartą biblioteczną.

  • Logowanie na konto biblioteczne
    W przypadku zarejestrowania jako kartę biblioteczną:
    • Warszawskiej Karty Miejskiej,
    • Elektronicznej Legitymacji Studenckiej,
    • Elektronicznej Legitymacji Uczniowskiej
    należy inaczej postępować podczas logowania na swoje konto biblioteczne. Powyższe karty mają tylko jeden niepowtarzalny numer formatu: XXX XXXXXXXX. Podczas logowania w okienko
    NR wprowadzamy 6 pierwszych cyfr numeru PESEL, a do okienka PIN numer z karty. Grupy cyfr rozdzielamy myślnikiem (dla przykładowej karty: 123-00012548).

  • Kiedy następuje zablokowanie karty bibliotecznej ?
    Blokada programowa zostaje nałożona automatycznie w przypadku przetrzymania jednej pozycji powyżej 7 dniu, lub w przypadku przetrzymania powyżej 2 pozycji. Blokada WEB (można wypożyczać książki, filmy czasopisma, nie można korzystać z darmowego dostępu do internetu) zostaje nałozona w przypadku wykrycia działania niezgodnego z regulaminem np. instalację programów komputerowych.

  • Jestem zapisany w placówce nr 38, co muszę zrobić by móc wypożyczać filmy ?
    Karta którą otrzymaliście Państwo w jednej z placówek Bemowa uprawnia do korzystania ze wszystkich pozostałych placówek bez żadnych formalności.

  • Zgubiłem kartę co muszę zrobić ?
    Należy bezwłocznie skontaktować się (osobiście lub telefonicznie) z najbliższą placówką biblioteczną. Zablokowanie zgubionej karty zapobiegnie wypożyczeniu przez inną osobę (znalazcę!) na Państwa konto książek, płyt DVD. Otrzymanie nowej karty wiąże się z poniesieniem opłaty w wysokości 10zł (5zł w przypadku dzieci i młodzieży).

  • Ile można maksymalnie zrobić rezerwacji ?
    Każdy czytelnik jest indywidualnie oceniany - system sprawdza ile rezerwacji zostało do tej pory odebranych w terminie, ile zamówień zostało zostało zrobionych dla zabawy, ile pozycji oczekujących na nas w bibliotece nie odebraliśmy w terminie. Widełki zostały ustawione w przedziale 3 - 50 pozycji. Ponieważ każdemu może się zdarzyć nie odebrać rezerwacji z różnych ważnych powodów ustaliliśmy, że algorytm zignoruje:
      • trzy nie odebrane zamówienia,
      • trzy skasowane rezerwacje po otrzymaniu powiadomienia,
      • pięć nie odebranych rezerwacji.
    Nowy czytelnik będzie mógł zarezerwować 10 pozycji.

  • Dlaczego w styczniu mogę zarezerwować tylko 10 pozycji skoro w grudniu limit wynosił 50 ?
    Limit wyliczany jest na podstawie algorytmu, który bierze pod uwagę m.in. ilość odebranych rezerwacji w danym roku kalendarzowym. Dlatego też pod koniec roku, solidny czytelnik ma limit duży - 50 i więcej pozycji, a na początku (kiedy ilość odebranych rezerwacji jest znikoma) limit (podobnie jak nowemu czytelnikowi) jest ustalony na poziomie 10 rezerwacji. Z kolei osoby którym w ciągu roku zdarzyło się nie odebrać "kliku" rezerwacji mają limit ograniczony (bywa, że do 3 pozycji) czekają na restart (Nowy Rok) aby im ów limit się zwiększył.

  • W jakim przypadku nie można przedłużyć terminu zwrotu książki ?
    Zmiana terminu zwrotu książki (prolongata) jest możliwa jeżeli nie został już przekroczony termin i jeżeli na daną pozycje nie ma rezerwacji.

  • Czy można oddać książki bez karty bibliotecznej ?
    Tak. W przypadku zwracania pozycji karta nie jest niezbędna.

  • Czy można ten sam tytuł zarezerwować we wszystkich wypożyczalniach ?
    Nie stosujemy tego rodzaju ograniczeń.

  • Czy aby korzystać z komputera z dostępem do internetu znajdującym się w wypozyczalni trzeba posiadać kartę biblioteczną ?
    Dostęp do bezpłatnego internetu jest uwarunkowany posiadaniem karty bibliotecznej (bez nałożonych blokad!)

  • Jaka jest wysokość kary za przetrzymanie książki ?
    Program automatycznie nalicza kary za takie pozycje. Wyniesie ona 20gr. za każdy dzień (soboty i niedziele również). Kara zaokrąglana jest do pełnych złotych.


Statystyka

  • Odwiedzin: 6634282
  • W tym dzisiaj: 311
  • Obecnie gościmy: 56
 Katalog zbiorów bibliotecznych

 Program partnerski




Wybrane nowości książkowe

Zakupione do Wypożyczalni nr 113
(ul. Powstańców Śląskich 108)







Wybrane nowości multimedialne

Zakupione do Wypożyczalni nr 119
(ul. Gen. T. Pełczyńskiego 28c)












 Używamy i polecamy: