W 2017 roku zakup książek w wysokości 27 000 zł zrealizowano ze środków finansowych Biblioteki Narodowej w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa
Dla osób zainteresowanych zagadnieniami skutecznego zarządzania projektami społecznymi widzianymi przez pryzmat kompetencji interpersonalnych menedżera projektu.
Zarządzanie projektami bardzo silnie osadzone jest w praktyce i znajduje zastosowanie zarówno w działalności zawodowej człowieka, jak i w życiu prywatnym. Współcześnie to jedna z podstawowych, a zarazem najważniejszych umiejętności, którą muszą opanować wszyscy menedżerowie, bez względu na sektor, dyscyplinę czy poziom zarządzania.
Publikacja kierowana jest do osób zainteresowanych zagadnieniem skutecznego zarządzania projektami społecznymi widzianymi przez pryzmat kompetencji interpersonalnych menedżera projektu, a w szczególności do: • praktyków działających w obszarze zarządzania projektami, chcących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zarządzania projektami w oparciu o prezentowaną teorię i praktykę; • osób pracujących bądź zaangażowanych w działalność sektora pozarządowego opartego, w przeważającej mierze na pracy projektowej; • studentów, dla których książka ta stanowić może usystematyzowanie wiedzy z zakresu zarządzania projektami, jak i dać rzeczywisty obraz pracy w projektach w praktyce.
Publikacja oprócz usystematyzowanej teorii z zakresu zarządzania projektami i zagadnień związanych z kompetencjami, zawiera szereg informacji, spostrzeżeń i rekomendacji opartych na praktycznych doświadczeniach zdobytych podczas pracy w projektach społecznych.
Dr Aleksandra Seklecka włożyła ogrom pracy w zebranie materiałów o tak licznych elementach teorii mediów, niektórych bardziej znanych, także w Polsce, wielu innych znacznie mniej. To książka nie tylko dla politologów, lecz także dla szerokiego kręgu studentów różnych kierunków, coraz częściej nie tylko społecznych, włącznie z zarządzaniem o profilu humanistycznym, a także kierunków humanistycznych, szukających miejsca pracy na rynku public relations, marketingu politycznego i samorządowego. Dla nich książka będzie istotnie inspirującą monografią - przydatną przy konceptualizacji teoretycznej i podbudowy hipotez na temat natury współczesnego komunikowania masowego. Dla studentów socjologii, medioznawstwa, na których wykłada się elementy wiedzy o komunikacji społecznej, mediach, marketingu politycznego, kierunków kształtowaniu wizerunku itp. będzie to pożyteczna pozycja, zwłaszcza gdy przygotowują prace magisterskie lub doktorskie z tych zakresów tematycznych. Dla praktyków licznych zawodów medialnych, w tym klasycznego dziennikarstwa, to inspirująca refleksja nad swą działalnością i jej doskonaleniem. [Z recenzji prof. dr. hab. Tomasza Gobana-Klasa]
Recenzowaną książkę oceniam pozytywnie. Uważam, że stanowi ona wartościowy wkład do dyskursu naukowego na temat nie tylko specyfiki audycji informacyjnych, ale i rytuałów medialnych. Pozytywna ocena dotyczy zarówno wyboru tematyki, zastosowanej w badaniu metodologii, jak i treści opracowania. W szczególności na uznanie zasługuje umiejętność wykorzystania literatury przedmiotu do samodzielnej analizy. [Z recenzji dr hab. Agnieszki Stępińskiej, prof. UAM]
Jesień życia, czyli emerytury pomostowe i świadczenia kompensacyjne w zawodzie nauczyciela - wybrane aspekty
Ochrona trwałości stosunku pracy kobiet w ciąży
Zatrudnianie kobiet w formie telepracy - wybrane aspekty
Pracownik w roli rodzica. Wpływ koncepcji work-life balance na łączenie pracy zawodowej z pełnieniem funkcji rodzicielskich
Zakaz przenoszenia prawa do wynagrodzenia na inną osobę a wypłacanie wynagrodzenia współmałżonkowi na mocy postanowienia sądu
Pojęcie ochrony trwałości stosunku pracy. Ochrona trwałości zatrudnienia w kodeksie karnym
Europejskie i Krajowe Ramy Kwalifikacji jako narzędzie uczenia się przez całe życie
Dwa domy, dwa życia - czyli o tzw. pieczy naprzemiennej
Zmiany w zasadach orzekania o władzy rodzicielskiej przy rozwodzie wprowadzone ustawą z dnia 25 czerwca 2015 r. o zmianie ustawy - Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz ustawy - Kodeks postępowania cywilnego
Orzekanie o władzy rodzicielskiej w postępowaniu rozwodowym po 2008 r.
Pozbawienie władzy rodzicielskiej jako sposób ingerencji państwa w wychowanie dziecka
Obowiązek alimentacyjny rodziców wobec dzieci w polskim prawie rodzinnym
Pojęcie najbliższego członka rodziny w świetle art. 446 p 3 KC
Rola przedstawiciela ustawowego w procesie wyrażania zgody na zabieg medyczny wobec pacjenta małoletniego
Rodzina a obowiązek szkolny - wybrane zagadnienia
Status prawny asystenta rodziny
Analiza konstytucyjnego pojęcia "małżeństwo" w kontekście prawa do małżeństw jednopłciowych jako przykład zastosowania narzędzi teoretycznoprawnych
Program "Rodzina 500 plus" vs. ulga prorodzinna - wady i zalety obu form wsparcia finansowego rodziny przez państwo
Ratio legis kryminalizacji kazirodztwa
Czy należy zdepenalizować kazirodztwo?
"Bigamia to jedyne przestępstwo, które jest jednocześnie karą". Bigamia w ujęciu karnoprawnym - analiza dogmatyczna art. 206 Kodeksu Karnego,stan de lege lata, postulaty de lege ferenda
Zgoda pacjenta na zabieg fizjoterapeutyczny
UWAGI:
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej. Materiały z XI Ogólnopolskiego Zjazdu Kół [>>] Naukowych przy Wydziałach Prawa i Administracji, 7-8 kwietnia 2016 r., Toruń. Bibliografia, netografia, orzecznictwo na stronach 253-265. Streszczenie w języku angielskim. Oznaczenia odpowiedzialności: redakcja naukowa Marta Andryszczak, Renata Badowiec, Daria Gęsicka.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 7 dni Kaucja wynosi: 70 zł.
Zasadniczym celem książki jest próba poszukiwania odpowiedzi na pytanie: Czy możemy mówić o kształtowaniu się we współczesnym świecie tzw. nowej opiekuńczości? W pierwszych dwóch rozdziałach przedstawione zostały amerykańskie i skandynawskie przykłady uprawiania polityki społecznej, jako dwa różne (liberalne, czyli konserwatywne w amerykańskiej nomenklaturze oraz socjaldemokratyczne) podejścia do rozwiązywania kwestii socjalnych. Przywołano historyczne oraz aktualne tendencje w zakresie poziomu zaangażowania i form aktywności państwa w kontekście globalizacji, kryzysu gospodarczego, komplikującej się sytuacji społeczno-politycznej oraz tendencji do uspołecznienia i urynkowienia polityki społecznej na początku XXI wieku. W rozdziale trzecim i czwartym przywołane zostały problemy z praktycznymi sposobami realizacji funkcji opiekuńczych w Polsce. Z tej perspektywy, w ramach lokalnej polityki społecznej w naszym kraju, ukazano zagrożenie wykluczeniem osób sprawujących opiekę nad bliskimi osobami niesamodzielnymi oraz poszukiwanie nowych sposobów rozwiązywania problemu przestępczości,w drodze wykorzystania sprawiedliwości naprawczej.
The main objective of the book is an attempt to find an answer to the following question: is so-called “new welfare" being shaped in the modern world?The first two chapters present the American and Scandinavian examples of the social policy practice, with two different (liberal, therefore considered conservative in the American nomenclature, and social-democratic) approaches to solve social issues. They bring the historical, as well as the current trends in terms of the level of involvement and forms of participation of the state, in the contexts of: globalization, economic crisis, complexity of the socio-political situation, and the tendency of socialization and marketization of social policy at the beginning of the twenty-first century. The problems concerning practical ways of implementation of social care in Poland are shown in chapters three and four, by highlighting the danger of exclusion of caregivers to their close dependents, as well as finding new ways to solve crime problems, through the usage of restorative justice within the frameworks of local social policy in our country.
Rozdział I. Amerykańskie społeczeństwo i jego państwo socjalne w wachlarzu cech, sprzeczności oraz kierunkow zmian
1. Uwagi konceptualne raz jeszcze: (social) welfare – welfare state – welfare society
2. Szkic historycznego rozwoju
3. Konteksty aksjologiczne (w szczegolności ideologiczne)
4. Wspołczesny American welfare state: podstawowa struktura i sposoby funkcjonowania
5. W odpowiedzi na problemy społeczne
6. Praca socjalna jako jedno z (najważniejszych) narzędzi działania
7. Amerykańska filantropia
8. W zakończeniu, ale bez podsumowania
Literatura
Rozdział II. Państwo pod rękę z rynkiem i obywatelami. Welfare mix po skandynawsku
1. Wprowadzenie
2. Tradycyjna rola państwa, rynku i społeczeństwa obywatelskiego w Skandynawii
3. Tendencje do urynkowienia usług społecznych
4. Tendencje do uspołecznienia i decentralizacji polityki publicznej
5. W stronę synergicznego współdziałania trzech sektorów
Literatura
Rozdział III. Opiekunowie poza państwem opiekuńczym – o wykluczeniu osób opiekujących się niesamodzielnymi bliskimi i polityce społecznej, która mogłaby temu przeciwdziałać
1. Wprowadzenie
2. Opieka długoterminowa jako wyzwanie stojące przed wspołczesnym państwem dobrobytu
3. Definiowanie opieki długoterminowej
4. Ryzyko niesamodzielności i potrzeby opiekuńcze w Polsce
5. Rola opiekuna nieformalnego i zagrożenia dla jego dobrostanu
6. Między domem a instytucją: cztery scenariusze opiekuńcze
7. Sektor nieformalny w wielosektorowej polityce na rzecz długoterminowej opieki
8. Opiekunowie nieformalni i ich (ograniczone) wsparcie
9. Wymiary wykluczenia
10. Wnioski i rekomendacje
Literatura
Rozdział IV. Sprawiedliwość naprawcza jako przestrzeń dla nowej opiekuńczości w ramach lokalnej polityki społecznej
1. Wprowadzenie
2. Problem społeczny – przestępczość – polityka społeczna
3. Sprawiedliwość jako reakcja na przestępczość
4. Uspołecznienie procesu karnego – Community Court (CC)
5. System Dozoru Elektronicznego (SDE) skazanych
6. Zatrudnienie socjalne
7. Lokalna polityka społeczna jako miejsce realizacji nowej opiekuńczości w duchu sprawiedliwości naprawczej
8. Zakończenie
UWAGI:
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy rozdziałach. Oznaczenia odpowiedzialności: Włodzimierz Anioł, Rafał Bakalarczyk, Krzysztof Frysztacki, Krzysztof Piątek.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 7 dni Kaucja wynosi: 70 zł.
Multimedia w komunikacji, czytelnictwie i życiu kulturalnym osób z dysfunkcją słuchu = Multimedia in the communication, reading and cultural life of individuals with hearing impairment Tytuł równoległy: "Multimedia in the communication, reading and cultural life of individuals with hearing impairment ".
1.3. O mówienie literatury przedmiotu i bazy źródłowej
Rozdział 2. Ludzie z uszkodzonym słuchem i ich funkcjonowanie – wybrane aspekty
2.1. Osoby głuche i niedosłyszące – klasyfikacje, skala zjawiska
2.2. Komunikacja osób niesłyszących – fenomen języka migowego i jego odmian w kontekście edukacji oraz kultury Głuchych
2.3. Bariery w dostępie do czytania i standardowej informacji jako konsekwencja uszkodzenia słuchu oraz ich skutki społeczne
Rozdział 3. Media dla osób z dysfunkcją słuchu w czasach sprzed Internetu i ich obecne kontynuacje
3.1. Słowniki języka migowego i książki kodeksowe jako środki kształtowania standardowego czytelnictwa
3.2. Tłumaczenia migowe w programach TV
3.3. Teletekst i deskrypcja w telewizji i filmie – dostęp do „świata dźwięków”?
3.4. Bajki i filmy dla dzieci i młodzieży w języku migowym – nowe możliwości
Rozdział 4. SignWriting – multimedialną drogą niesłyszących do świata kultury piśmienniczej
4.1. Valerie Sutton i jej SignWriting – geneza oraz zasady notacji języka migowego
4.2. Rozwój i przemiany zapisu SignWriting pod wpływem technologii informacyjnych
4.3. Kształtowanie kultury piśmienniczej i literackiej osób głuchych poprzez portal Valerie Sutton
4.4. SignWriting w Polsce – inicjatorzy i zasięg
Rozdział 5. Czasy Internetu – cicha rewolucja multimedialna w Polsce
5.1. Multimedialne słowniki, kursy i lekcje języka migowego /
5.2. Multimedialne propozycje dla młodych użytkowników z niedosłuchem
Rozdział 6. Głusi i niedosłyszący w sieci – nowe możliwości dostępu do informacji
6.1. Bariery w dostępie do informacji elektronicznej – problemy metodologiczne opisu i oceny stron WWW dla osób z dysfunkcją słuchu
6.2. Wybrane portale dla osób z uszkodzonym słuchem – przegląd i analiza funkcjonalna
6.3. Telewizja internetowa dla niesłyszących – trudne początki, przemiany i rodzaje
6.4. Nowatorskie programy komputerowe – przełamywanie barier komunikacyjnych między „mieszkańcami świata ciszy” a słyszącymi?
Rozdział 7. Multimedia w życiu kulturalnym i rozrywce „mieszkańców świata ciszy”
7.1. Promowanie kultury Głuchych w Internecie poprzez witryny fundacji i stowarzyszeń
7.2. Wejście w świat kultury „wysokiej” i doznań poetyckich
7.3. Dzieci i młodzież z uszkodzonym słuchem w multimedialnym świecie lektur
7.4. Muzykę można zobaczyć i czuć! – odbiór i radość tworzenia
7.5. Multimedialne formy rozrywki – „skok” niesłyszących do kultury popularnej
UWAGI:
Bibliografia, netografia na stronach 243-267. Indeks. Streszczenie angielskie. Spis treści także angielski. Oznaczenia odpowiedzialności: Bronisława Woźniczka-Paruzel.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 7 dni Kaucja wynosi: 70 zł.
Dla wykładowców i studentów kierunków związanych z ochroną praw człowieka, pracowników instytucji i organizacji pozarządowych zajmujących się ochroną praw dziecka.
CZĘŚĆ I. DEFINICJA MARKETINGU I PROCESU MARKETINGOWEGO
ROZDZIAŁ 1. MARKETING: TWORZENIE WARTOŚCI DLA KLIENTA I POZYSKIWANIE WARTOŚCI OD KLIENTA
ROZDZIAŁ 2. STRATEGIA FIRMY I STRATEGIA MARKETINGOWA: PARTNERSTWO W CELU BUDOWANIA RELACJI Z KLIENTEM
CZĘŚĆ II. ZROZUMIEĆ RYNEK I KONSUMENTÓW
ROZDZIAŁ 3. ANALIZA OTOCZENIA MARKETINGOWEGO
ROZDZIAŁ 4. ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ MARKETINGOWĄ W CELU ZROZUMIENIA KLIENTÓW
ROZDZIAŁ 5. ZROZUMIENIE ZACHOWAŃ KLIENTA INDYWIDUALNEGO I NABYWCY INSTYTUCJONALNEGO
CZĘŚĆ III. TWORZENIE STRATEGII MARKETINGOWEJ I ZESTAWU DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH ZORIENTOWANYCH NA KLIENTA
ROZDZIAŁ 6. STRATEGIA MARKETINGOWA ZORIENTOWANA NA KLIENTA: TWORZENIE WARTOŚCI DLA KLIENTÓW DOCELOWYCH
ROZDZIAŁ 7. PRODUKTY (USŁUGI) I MARKI: BUDOWANIE WARTOŚCI DLA KLIENTA
ROZDZIAŁ 8. OPRACOWYWANIE NOWYCH PRODUKTÓW I ZARZĄDZANIE CYKLEM ŻYCIA PRODUKTU
ROZDZIAŁ 9 STRATEGIA CENOWA: ZROZUMIENIE I POZYSKIWANIE WARTOŚCI OD KLIENTA
ROZDZIAŁ 10. KANAŁY MARKETINGOWE: DOSTARCZANIE WARTOŚCI KLIENTOWI
ROZDZIAŁ 11. HANDEL DETALICZNY I HURTOWY
ROZDZIAŁ 12. KOMUNIKOWANIE WARTOŚCI KLIENTOWI: REKLAMA I PUBLIC RELATIONS
ROZDZIAŁ 13. SPRZEDAŻ OSOBISTA I PROMOCJA SPRZEDAŻY
ROZDZIAŁ 14. MARKETING BEZPOŚREDNI I E-MARKETING: BUDOWANIE BEZPOŚREDNICH RELACJI Z KLIENTEM
CZĘŚĆ IV. ROZSZERZENIE MARKETINGU
ROZDZIAŁ 15. RYNEK GLOBALNY
ROZDZIAŁ 16. MARKETING ZRÓWNOWAŻONY: SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ I ETYKA BIZNESU
DODATEK 1. PLAN MARKETINGOWY
DODATEK 2. MARKETING W LICZBACH
UWAGI:
W wydaniu oryginalnym odmienna kolejność autorów. Miejsce wydania na postawie strony www.nieoczywiste.pl. Indeks. Oznaczenia odpowiedzialności: Gary [>>] Armstrong, Philip Kotler ; słowo wstępne do wydania polskiego Lechosław Garbarski ; przełożyła Dorota Wąsik.