W 2017 roku zakup książek w wysokości 27 000 zł zrealizowano ze środków finansowych Biblioteki Narodowej w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa
Kolejka jest grą planszową opowiadającą o realiach życia codziennego w latach schyłkowego komunizmu w Polsce. Zadanie graczy wydaje się proste - muszą wysłać swoją rodzinę do sklepów na planszy i kupić wszystkie towary z listy zakupów. Problem polega jednak na tym, że półki w pięciu osiedlowych sklepach są puste.
Gracze ustawiają swoje pionki w kolejkach, nie wiedząc z początku do którego sklepu zostanie dostarczony towar. Napięcie rośnie, gdy odsłania się karty dostawy towaru i okazuje się, że kart towaru starczy tylko dla kilku szczęśliwców, stojących najbliżej drzwi do sklepu. Kolejka zaczyna napierać na drzwi, bo każdy chce być pierwszy. Do przepychania się w kolejce gracze używają zagrywanych z ręki kart kolejki, takich jak: "Matka z dzieckiem na ręku", "Pan tu nie stał" czy "Towar spod lady". Muszą jednak uważać na "Remanent", "Pomyłkę w dostawie" oraz na stojące w każdej kolejce czarne pionki - spekulantów. Z zakupami wrócą do mieszkania tylko ci, którzy najsprawniej wykorzystali trzymane w ręku karty kolejki.
Na kartach towaru przedstawiono zdjęcia sześćdziesięciu oryginalnych przedmiotów z czasów PRL. W sklepach znajdziemy między innymi buty "Relaks", wodę toaletową "Przemysławkę", herbatę "Popularną" oraz wiele innych trudno dostępnych dóbr. Na osiedlu jest też bazar, gdzie można kupić wszystko, ale trzeba słono zapłacić. Chyba że uda się dogadać z przekupką... W tej historycznej grze planszowej trzeba nieźle kombinować, żeby zdobyć upragniony towar.
Czy masz odwagę zmierzyć się z codziennością lat 80?
UWAGI:
Opis według pudełka. Gra roku 2012. Liczba graczy: 2-5. Czas gry: 60 minut. Oznaczenia odpowiedzialności: Karol Madaj.
W grze "Koncept" komunikacja wkroczyła w inny wymiar - nie musisz już nic mówić, aby się porozumiewać. Zestawiając ze sobą uniwersalne symbole jesteś teraz w stanie przekazać setki nazw przedmiotów, tytułów i nazwisk postaci.
UWAGI:
Opis według pudełka. Liczba graczy: 4-12. Czas gry: 40 minut. Oznaczenia odpowiedzialności: Alain Rivollet & Gaëten Beaujannot.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 14 dni Kaucja wynosi: 70 zł.
Marzysz o pracy w korporacji? Jesteś gotów piąć się po szczeblach kariery? No to do roboty! Już za chwilę siedziba firmy stanie się twoim drugim domem. Przygotuj się na najgorsze: wymagającego dyrektora, napięte terminy, trudne decyzje i nieobliczalnych kolegów z biura, którzy bez mrugnięcia okiem skłonni są podłożyć ci świnię. Sprawdź, czy nie zginiesz w wyścigu szczurów. Awansuj. Bądź czujny. Osiągnij korporacyjny szczyt!
UWAGI:
Opis według pudełka. Na pudełku: Gra planszowa ilustrowana rysunkami Andrzeja Mleczki. Liczba graczy: 2-5. Czas gry: 60-90 minut. Oznaczenia odpowiedzialności: [>>] autor gry: Paweł Loroch ; ilustracje Andrzej Mleczko ; projekt graf. Jarosław Żenczykowski.
LABIrynt to uniwersalna gra logiczna dla graczy powyżej 6. roku życia. Charakteryzuje się prostymi zasadami, ale mocno aktywizuje wszystkich graczy. To chyba jedyna gra planszowa, w którą jednocześnie może grać nawet 35 osób.
Założenia gry zostały opracowane przez pedagogów pracujących na co dzień z dziećmi i mających wieloletnie doświadczenie w pracy z nimi. Są odbiciem treści zawartych w podstawie programowej nauczania zintegrowanego. Dzięki temu z powodzeniem mogą być wykorzystywane jako uzupełniający materiał dydaktyczny.Grając w LABIrynt dzieci nabywają i utrwalają umiejętność orientacji na płaszczyźnie. Uczestnicząc w rozgrywce ćwiczą też koncentrację, logiczne myślenie, przewidywanie i wyciąganie wniosków.
Dorosłym, którzy sięgną po LABIrynt, gra dostarczy wiele emocji i umożliwi intelektualną rywalizację, ponieważ wymusza skupienie, podzielność uwagi przy kontrolowaniu ruchów swoich przeciwników oraz przewidywania posunięć tak, aby samemu jak najszybciej dojść do celu. Jest w niej duża losowość, która generuje zaskakujące sytuacje. W połączeniu z wielością kombinacji sprawią one, że każda rozgrywka jest niepowtarzalna.
Gra LABIrynt może być doskonałą rozrywką intelektualną i towarzyską, a przede wszystkim atrakcyjną pomocą edukacyjną w szkole.
Stań przed największym munchkinowym wyzwaniem w historii... zmierz się ze straszliwymi bluźnierczymi i plugawymi stworami z Mitów Cthulhu. Czy dasz radę przetrwać? Czy ocalisz swoją duszę i unikniesz szaleństwa? Czy... zdobędziesz zwycięski Poziom?
UWAGI:
Opis według pudełka. Liczba graczy: 3-6. Czas gry: 60-120 minut. Na opudełku: Zabij potwory, zgarnij skarby, złóż kumpli w ofierze. Na pudełku: Przygodowa [>>] gra karciana. Oznaczenia odpowiedzialności: autor Steve Jackson ; ilustracje John Kovalic.
W Obozie Ninja zwierzęta praktykujące sztuki walki rywalizują ze sobą o to, które z nich zostanie osobistym asystentem Mistrza Saru. Używając posiadanych kart, gracze poruszają się po planszy i uzyskują nowe umiejętności. Utrudniają tym samym poruszanie się pozostałym graczom - tak, że ci mają mniej możliwych ruchów. Jest to idealna rozrywka dla rodzin przyszłych ninja!
I. Zagraj kartę. II. Przemieść swojego Ninja zgodnie z regułą na zagranej karcie. III Weź na rękę kartę, którą opuścił Ninja. Zbierz jak najwięcej kart, które punktują na koniec gry.
UWAGI:
Opis według pudełka. Liczba graczy: 2-4. Czas gry: 30 minut. Oznaczenia odpowiedzialności: Adam E. Daulton.
Odbudowa Warszawy 1945-1980 to gra planszowa o prostych zasadach, która zapewni dobrą zabawę całej rodzinie, a jej wariant zaawansowany spodoba się również doświadczonym graczom. Stawisz w niej czoła wyzwaniu budowy miasta na gruzach powojennej Warszawy. Wcielając się w pracownika Biura Odbudowy Stolicy będziesz musiał realizować zadania mające pomóc w racjonalnej rekonstrukcji zniszczonego miasta. Wznosząc nowe budynki, mosty oraz budując metro będziesz otrzymywał punkty zwycięstwa. Kto będzie miał ich najwięcej na koniec rozgrywki, wygra!
W Odbudowie Warszawy 1945-1980 występuje aż 60 unikatowych budynków ukazujących architektoniczne bogactwo stolicy Polski. Zagraj i odkryj piękno Warszawy, którą sam możesz zbudować!
UWAGI:
Liczba graczy: 2-5. Czas gry: 75 min. Gra zawiera 2 warianty rozgrywki: rodzinny oraz zaawansowany. Oznaczenia odpowiedzialności: Piotr Grzymisławski, Łukasz Szopka.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 14 dni Kaucja wynosi: 115 zł.
Jako najbardziej utalentowani członkowie zespołu zwalczającego epidemie musicie wynaleźć lekarstwa na cztery śmiertelne choroby ednocześnie powstrzymując ich rozprzestrzenianie.
Wasz zespół będzie podróżować po całym świecie lecząc zarażonych oraz poszukując składników niezbędnych do wynalezienia lekarstw.Aby wygrać musicie współpracować. Pandemic jest grą kooperacyjną, co oznacza, że wszyscy razem wygracie lub przegracie.
Zegar jednak tyka. Kolejne ogniska epidemiczne i nowe choroby napędzają rozprzestrzenianie się zarazy. Czy uda się wam wynaleźć wszystkie cztery lekarstwa na czas? Los ludzkości spoczywa w waszych rękach!
1. Wyleczcie choroby zanim się rozprzestrzenią 2. Spotykajcie się, aby zbierać karty 3. Wynajdujcie lekarstwa na choroby. Wyeliminujcie wszystkie 4 choroby, aby wygrać!
Ale uważajcie! W każdej turze pojawiają się nowe infekcje, a choroby mogą rozprzestrzeniać się do pobliskich miast... Czy potraficie ocalić ludzkość?
UWAGI:
Opis według pudełka. Liczba graczy: 2-4. Czas gry: 45 minut. Na pudełku nazwa wydawcy oryginalnego: Ż-man Games. Oznaczenia odpowiedzialności: projekt gry Matt Leacock ; grafika Chris Quilliams.
Party Time to gra, w której musisz wyjaśnić pozostałym znaczenie słów za pomocą innych wyrazów, używając synonimów, antonimów i podpowiedzi. Na polach premierowych czekają Was zadania dodatkowe: pokazywanie zwierząt lub zawodów, wyszukiwanie rymów, opisywanie znanych osobistości lub znalezienie jak największej ilości wyrazów na ta samą literę.
UWAGI:
Opis według pudełka. Na pudełku: Zabawna gra nie tylko ze słowami. Gra oparta na Party Alias firmy Tactic Games Oy. Liczba graczy: 4+ Czas gry: 45 minut.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 14 dni Kaucja wynosi: 70 zł.